اعتیاد و مواد مخدر

معرفی و شناساندن انواع مواد مخدر و خطرات آن - nosmoking.blogsky.com - وبلاگ ، هدیه تولد دوباره غیرتمندان موفق

اعتیاد و مواد مخدر

معرفی و شناساندن انواع مواد مخدر و خطرات آن - nosmoking.blogsky.com - وبلاگ ، هدیه تولد دوباره غیرتمندان موفق

روان درمانی فردی معتادان

برای درمان معتادان بر حسب شرایط آنها راه حل های مختلفی عنوان می شود، اما در بسیاری از مواقع کارشناسان به ترکیبی از این درمان ها اقدام می کنند.اما باید دانست که اثر بخشی این راه ها هنگامی است که یک متخصص و کارشناس کنترل کننده آن باشد.گفتنی است در میان راه های مختلف درمان تمسک به باور های ایمانی و دینی فرد نقش انکارناپذیری در کمک به وی برای درمان دارد.

روان درمانی فردی
در روان درمانی فردی معتادان به مواد مخدر مسائل بسیار مهم و سودمندی در نظر گرفته می شود که از جمله آنها

ایجاد رابطه مثبت با بیمار معتاد از طریق پذیرش بی قید و شرط او به عنوان یک انسان دردمند و نیازمند، آشنا کردند بیمار با ویژگی های شخصیتش از طریق روش های روانکاوانه  به منظور ایجاد تغییر یا تعدیل لازم در آن ویژگی ها، تقویت صفات مثبت شخصیتی و تصحیح افکار و اعتقادات افراطی از طریق بحث های شناختی، آموزش مهارت های اجتماعی به منظور توانا ساختن بیمار در برخورد مناسب با موقعیت های اجتماعی، آموزش مهارت های مقابله با استرس و روش های مناسب، حل مسئله در بحران های زندگی و استفاده بهینه از استعدادها خود می توان اشاره کرد.

در آن نوع از روان درمانی ملاک بهبودی عبارت است از تغییر در باورها و نگرش ها، بالا بردن اعتماد به نفس، احساس خودکفایی، لذت از زندگی و ارتباط سالم با دیگران که همه این تغییرات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نظرات 1 + ارسال نظر
الناز یکشنبه 27 بهمن 1387 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام دوست عزیز . وقت به خیر.

از وبلاگ خیلی خوبتون تشکر می کنم.. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید. خیلی سرچ باکس هاش خوشکله . راهنمای کامل هم به زبان فارسی داره. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید. در صفحه دریافت کد می توانید بر روی Persian Help کلیک کنید و راهنمای فارسی آنرا ببینید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html صفحه در یافت کد

http://www.glseek.com/fa-searchbox.html صفحه راهنمای فارسی

http://www.glseek.com صفحه اصلی موتور جستجوگر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد